Reklamačný poriadok

Všeobecné ustanovenia 

Obchodné meno: Viktória Kurišková – MILÉ KVIETKY Sídlo: Dunajská 1544/4, 90027 Bernolákovo 

Vedená v registri: Okresný úrad Senec 

Číslo živnostenského registra: 140-28346  

IČO: 54568706 DIČ: 1121840236 

Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa  

IBAN: SK56 0900 0000 0051 9260 4644 

Predávajúci nie je platcom DPH.

Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v  platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v  platnom znení (ďalej iba „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č.102/2014 Z. z. o ochrane  spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo  zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení a zákona č. 22/2004  Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení. A upravuje právny vzťah medzi Predávajúcim, ktorým  je: 

(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného  Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle  ustanovení Všeobecných obchodných podmienok zverejnených na Webovom sídle Predávajúceho,  tohto Reklamačného poriadku a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v zmysle platnej  legislatívy Slovenskej republiky, najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri  predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej  mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane  spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom  znení 

Kontakt na Predávajúceho je: 

info@milekvietky.sk 

+421 918 846 735 

Viktória Kurišková – MILÉ KVIETKY, Dunajská 1544/4, 900 27 Bernolákovo 

Tento Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ pri  uplatňovaní práv z vád veci (tovaru), alebo služieb v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy na diaľku s  Predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu Predávajúceho www.milekvietky.sk 

Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá uzatvorila s Predávajúcim  kúpnu zmluvu, a to prostredníctvom webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo komunikačnými prostriedkami. 

Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy  prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej  činnosti. 

– Týmto reklamačným poriadkom sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a  Predávajúcim. 

Produkty (ďalej aj „Veci“ alebo „Výrobky“) sú tovary, služby, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú  zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho. 

Na vzťahy zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru, alebo služieb (ako aj ďalšie právne vzťahy,  ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy  nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (spotrebiteľmi), sa vzťahujú okrem  všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj  osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo  poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových  priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. 

Právne vzťahy vyplývajúce z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady medzi Predávajúcim  a Kupujúcim, ktorý je právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ, ktorý koná v rámci svojej  podnikateľskej činnosti /osoby, ktoré nie sú v postavení spotrebiteľa/ sa riadia podľa zákona č.  513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. S výnimkou uvedenou v bode 4.12. tohto  Reklamačného poriadku (Vyhlásenie Predávajúceho o záručnej dobe v prípade ak Kupujúci  nevystupuje v postavení spotrebiteľa).

V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z. Predávajúci informuje spotrebiteľa, že  neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa predávajúci zaviazal k ich  dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú  správanie predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo  viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené  zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy), ktoré sa  predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie. 

Zodpovednosť Predávajúceho za vady/kazivosť produktov (tovarov a služieb) 

Predávajúci je povinný dodať vec (tovar), alebo službu v súlade s uzavretou kúpnou zmluvou t.j. v  požadovanej kvalite, množstve a bez vád. 

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec, alebo služba pri prevzatí Kupujúcim. Ak nejde o  použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe  (záruka). Predávajúci odporúča Kupujúcemu aby vady tovarov, alebo služieb uplatnil u Predávajúceho  bez zbytočného odkladu. Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich  použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú  bola dojednaná nižšia cena. 

Kupujúci je oprávnený predávanú vec, alebo službu pred prevzatím skontrolovať.

Záručná doba 

Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba pokiaľ ide o použitú vec je 12 mesiacov. Záručné doby  začínajú plynúť od prevzatia veci, alebo služby Kupujúcim. 

Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musí Kupujúci uplatniť najneskôr v  deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú. 

Záručná doba spotrebného tovaru (napr. Prírodná kozmetika) je 24 mesiacov. Ak však je na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale  tovaru. 

Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa  vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej  veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba  pred uplynutím tejto lehoty. 

Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to  povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. 

Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu alebo v reklame môže Predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí Predávajúci  podmienky a rozsah tejto záruky. 

Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas  poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť. 

Ak dôjde k výmene za novú vec, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. 

Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za chyby  tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe. 

V nadväznosti na § 429, ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení,  Predávajúci vyhlasuje, že v prípade dĺžky záručnej doby v obchodných vzťahoch medzi Predávajúcim  a Kupujúcim, ktorý nevystupuje v postavení spotrebiteľa, Predávajúci preberá záruku za akosť tovarov  a služieb v dĺžke trvania 12 mesiacov.

Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musí Kupujúci uplatniť najneskôr v  deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú. 

Postup pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady (Reklamácia) 

Kupujúci je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady veci, tovaru, alebo služby priamo na  prevádzke Milé kvietky, Štúrová 89, 90001 Modra 

Kupujúci môže vždy využiť právo uplatniť osobne reklamáciu na prevádzke Predávajúceho, v ktorej je  prijatie reklamácie vzhľadom na povahu veci možné, alebo v sídle Predávajúceho, alebo  prostredníctvom tretích osôb napr. prepravné spoločnosti, zásielkové spoločnosti, Slovenská pošta a.i..  Predávajúci odporúča Kupujúcim, aby k uplatneniu reklamácie využili Reklamačný formulár. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho. 

Pri reklamácii Predávajúci odporúča Kupujúcemu doložiť faktúru, záručný list, alebo iný doklad  preukazujúci zakúpenie reklamovaného tovaru, alebo služby u Predávajúceho. Kupujúcemu  Predávajúci odporúča, aby pri uplatňovaní reklamácie opísal vadu tovaru, alebo služby. 

V prípade ak Kupujúci reklamuje tovar, alebo službu inak ako osobne, Predávajúci žiada od  Kupujúceho, aby zasielal tovar spolu s detailným popisom vady tovaru, a dokladom preukazujúcim  zakúpenie tovaru od Predávajúceho (napríklad doklad o zaplatení, faktúra). 

Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia  uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o  uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa  doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o  uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie  reklamácie iným spôsobom. 

Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa  uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej  vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim. 

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku,  výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,  písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie, 

Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu. 

Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) zákona č. 250/2007 Z. z.  v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním  opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z  ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitých  prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch,  najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní  odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď,  v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie  trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie  predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie  reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim;  najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.  Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na  výmenu výrobku (predmetu reklamácie) za nový výrobok. 

Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci  vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok  odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani  iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu  odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia  reklamácie.

Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol, osoba,  ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe,  náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša  Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením  preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania  odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní  odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky  s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. 

Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní  reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti  za vady tovarov a služieb. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci, alebo služby má  spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu. 

Náležitosti odborného posúdenia v zmysle bodu 5.4 tohto článku: 

Odborné posúdenie musí obsahovať: 

1.) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie, 

2.) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,

3.) popis stavu výrobku, 

4.) výsledok posúdenia, 

5.) dátum vyhotovenia odborného posúdenia. 

Ak to charakter výrobku umožňuje, spotrebiteľ Predávajúcemu (určenej osobe) výrobok odovzdá pri  uplatnení reklamácie. Ak povaha výrobku neumožňuje doručiť výrobok predávajúcemu (určenej osobe),  spotrebiteľ môže pri uplatnení reklamácie požadovať odstránenie vady na mieste, kde sa výrobok  nachádza alebo si s Predávajúcim (určenou osobou) dohodnúť spôsob prepravy výrobku. 

Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol  povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu  potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. 

Práva Kupujúceho pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady 

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne  odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. 

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti  veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru  alebo závažnosť vady. 

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu  nespôsobí závažné ťažkosti. 

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez  vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú  Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa  vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. 

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Záverečné ustanovenia 

Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. 

V prípade zmeny v Reklamačnom poriadku, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa  Reklamačného poriadku platného a účinného pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do  momentu jej zániku.

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na Webovom sídle Predávajúceho dňa 1.10.2023

Odkaz na stiahnutie reklamačného formulára

https://milekvietky.sk/reklamacny-formular/reklamacny_formular/