Všeobecné obchodné podmienky

1. Ustanovenia a Vymedzenie pojmov  

Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi  spoločnosťou 

Obchodné meno: Viktória Kurišková – MILÉ KVIETKY Sídlo: Dunajská 1544/4 90027 Bernolákovo 

Vedená v registri: Okresný úrad Senec 

 Číslo živnostenského registra: 140-28346  

 IČO: 54568706 DIČ: 1121840236 

 Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa  

 IBAN: SK56 0900 0000 0051 9260 4644 

Predávajúci nie je platcom DPH. 

(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného  Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle  ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich  spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z.  o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku  alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v platnom znení, Zákon č.  250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, Zákon č. 22/2004 Z.z. o  elektronickom obchode v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení,  Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení. 

KONTAKT NA PREDÁVAJÚCEHO:  

Email: info@milekvietky.sk 

Tel. č.: +421 918 846 735 

Viktória Kurišková – MILÉ KVIETKY, Dunajská 1544/4, 900 27 Bernolákovo  

Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi  Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim. 

Kupujúcim je každá osoba (FO alebo PO), ktorá odoslala objednávku využitím webového sídla  Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami. 

Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy  prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej  činnosti. 

Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť)  s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp. s fyzickými osobami– podnikateľmi,  ktoré konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení  spotrebiteľa/ sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. 

Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných obchodných podmienok rozumie zmluva  medzi Predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo  viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a  spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami. 

Pojem Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na produkty a zmluvu o dodaní služby, v zmysle významu  textu uvedeného v týchto Obchodných podmienkach. 

Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému, prostredníctvom ktorého  prevádzkuje webové sídlo na doméne s názvom www.milekvietky.sk

Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je: 

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie 

so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj 

Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava 

Odbor výkonu dozoru 

tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04 

fax č. 02/58 27 21 70 

email: ba@soi.sk 

webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a ziadosti/Podajte-podnet.soi 

Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo Predávajúcemu na adresu  uvedenú vyššie. Predávajúci zároveň odporúča Kupujúcim, aby sťažnosti a podnety (z dôvodu  urýchlenia vybavenia) Predávajúcemu adresovali na emailovú adresu Predávajúceho:  info@milekvietky.sk 

Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10 pracovných dní od  jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci informuje Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci  sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil. 

V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z. Predávajúci informuje spotrebiteľa, že  neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal k ich  dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú  správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo  viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené  zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa  Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie. 

Uzatvorenie kúpnej zmluvy 

Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie objednávky produktov  Kupujúcim realizované najmä využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo komunikačnými prostriedkami. 

K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza momentom doručenia  potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril (elektronicky na emailovú adresu  Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky). 

Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov Predávajúceho  a Kupujúceho. 

Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnym poriadkoch Slovenskej republiky vymedzených  prípadoch, a to najmä dohodou zmluvných strán, odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa. 

Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov Kupujúcim, je objednanie  spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil Kupujúci. 

Kúpna cena a platobné podmienky 

Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho (ďalej len  „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky  Kupujúcim. 

Základným platidlom je mena euro. 

Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková cena  tovarov alebo služieb všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle Predávajúceho. 

V kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s  dodaním produktov

Spôsoby platby 

– Za tovar a služby na Webovom sídle Predávajúceho môžete platiť týmito spôsobmi: 

– platba bankovou kartou prostredníctvom platobnej brány  STRIPE – cena 0 Eur  

Dodanie produktov 

Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 30 dní odo  dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu a násl. týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny  objednávky Predávajúcemu. V prípade ak boli splnené obe podmienky uvedené v bode týchto VOP  (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky Predávajúcemu),  Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 30 dní odo dňa splnenia oboch  týchto podmienok. 

Zvyčajná lehota kedy Predávajúci expeduje produkty je 2 dní odo dňa zaplatenia celkovej ceny  objednávky Predávajúcemu. V prípade kytíc je to 1 pracovný deň odo dňa zaplatenia celkovej ceny  objednávky Predávajúcemu. 

Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke. 

Dodanie produktu Predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám Kupujúceho (alebo  Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb  (prepravných a zásielkových spoločností). 

Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe  na prevzatie produktu). 

Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky  doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou doručenia podľa týchto VOP, avšak len za  predpokladu, že Kupujúcemu týmto konaním Predávajúceho nevzniknú žiadne dodatočné náklady, a  len v prípade ak stým Kupujúci súhlasí. 

Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými  dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty  prípadne služby. 

Prevzatie produktu 

Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na  Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme produkt osobne  alebo prostredníctvom poverenej / splnomocnenej tretej osoby. Predávajúci Kupujúcemu odporúča aby  si pri preberaní objednávky skontroloval preberanú objednávku. 

Vlastnícke právo ku produktom prechádza na Kupujúceho ich riadnym prevzatím. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny objednávky od Kupujúceho za dodaný tovar. 

Doprava a prevzatie produktov, cena za ich dopravu

Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov: 

Formy Dopravy: 

– Direct Parcel Distribution SK s.r.o. 

– Osobný odber  

Vlastná doprava Predávajúceho v rámci územia okresu mesta Senec a Pezinok 

Ceny za Dopravu: 

Cena za dopravu prostredníctvom DPD – Predávajúci informuje Kupujúceho o cene na webovom sídle  Predávajúceho v priebehu nákupného procesu, a to pred uzatvorením Kúpnej zmluvy v časti voľby  dopravy, nakoľko cenu za dopravu nie je možné určiť pred určením adresy dodania Produktov.

Cena v prípade osobného odberu – cena 0 Eur s DPH 

Cena za dopravu prostredníctvom Vlastná doprava Predávajúceho v rámci územia okresu mesta  Senec, Pezinok je 5€. 

ODSTÚPENIE KUPUJÚCEHO OD KÚPNEJ ZMLUVY BEZ UVEDENIA DÔVODU 

Ak Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3  ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od  zmluvy uzavretej na diaľku, alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho  do 14 dní odo dňa: 

– prevzatia tovaru v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru, 

– uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo 

– uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči. – Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia  osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa – tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru. 

Ak Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h), zák. č. 102/2014 Z.z.  v platnom znení až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na  odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po  14 dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť. 

Ak Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) zák. č. 102/2014 Z.z.  v platnom znení ani v dodatočnej lehote lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14  dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl. týchto VOP 

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia  lehoty na odstúpenie od zmluvy. 

Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho  odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak  Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota  podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.). 

Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámiť najneskôr v  posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za  zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu Predávajúceho, ktorá je: 

Viktória Kurišková – MILÉ KVIETKY, Dunajská 1544/4, 900 27 Bernolákovo 

Toto právo môže spotrebiteľ uplatniť aj v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho. 

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v  podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva  spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie  spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). 

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so  zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo  iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9  ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení a ceny za službu, ak je predmetom  zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby. 

Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom,  ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve  spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z. 

Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu využiť formulár odstúpenia od kúpnej  zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom sídle Predávajúceho. 

Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša náklady na vrátenie tovaru  Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku,  aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom  pošty, To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa  § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z.z. 

Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o  odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v  súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým  nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri  predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej  mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov 

V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení., Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je  najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel  medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob  doručenia ponúkaný Predávajúcim. 

Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe  poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji  tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo  prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov 

Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. uplatnenie  práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za následok vznik ďalších nákladov ani iných  povinností pre spotrebiteľa. 

Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6  písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. 

Konkrétne: 

– poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od  zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, 

– predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, 

– predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru  alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, 

predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze 

predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia  alebo z hygienických dôvodov a 

– V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi finančné prostriedky  rovnakou formou, akou ich od spotrebiteľa obdržal. Meniť formu vrátenia finančných prostriedkov  spotrebiteľovi, je možné len na základe súhlasu spotrebiteľa. 

– Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014. Z.z. pred tým, ako mu je tovar doručený

alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že  si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. 

– Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. v platnom znení, spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od  zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny  dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená, cena za skutočne  poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia. 

Spotrebiteľ nie je povinný platiť za 

Služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez ohľadu na rozsah poskytnutého  plnenia, ak: 

– Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) alebo písm. j), Zákona č.  102/2014 Z. z. v platnom znení 

– Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 4 ods. 6,  Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení 

– Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania elektronického obsahu  podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení 

– Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1 alebo ods. 2 písm. b). Zákona  č. 102/2014 Z. z. v platnom znení 

– Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou, Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v  lehote podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z., v platnom znení 

– Predávajúci poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o službách začať poskytovanie  služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo ak Kupujúci o poskytovanie služby pred  uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy požiada: 

– Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od  zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy. 

– Predávajúci musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenie o tom, že spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu 8.19.1 týchto VOP. 

Alternatívne riešenie sporov 

– V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu  alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho  so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie  zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom,  spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12  zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení  niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských  sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/ alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba  zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska  Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke  https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.  Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci,  ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa  týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo  súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených  na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu  nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie  alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. 

Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim –  spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou  zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva  SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o  zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. 

Záverečné ustanovenia 

– Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na  Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah  medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a  účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku. 

– Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť)  s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu  svojej podnikateľskej činnosti /spotrebiteľmi/, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona  č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č.  102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy  uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č.  250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. 

– Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a  poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty – Reklamačný poriadok a  Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne  Webového sídla Predávajúceho. 

– Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 1.10.2023